УНІВЕРСИТЕТИ ТА МІСЦЕВИЙ РОЗВИТОК: ПРОЄКТНІ МЕТОДИ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ У РЕАЛІЗАЦІЇ

В рамках вивчення навчальної дисципліни «Економічні основи управління власністю територіальних громад» (викладач – професор Ушенко Н.В.) студенти 4 курсу освітньої програми «Економіка міста. Урбаністика» долучилися до онлайн-заходу "Universities for Local Development: Germany, Poland, Ukraine" (9 листопада 2021 р., організатор - команда Cedos). Мотивація участі була обумовлена усвідомленням суспільно важливої ролі університетів у розвитку міст (територіальних громад) в контексті  досягнення Цілей сталого розвитку та підсилена профілем фахової підготовки студентів з муніципальної економіки.

         Спікери представлених країн поділилися досвідом напрямів співпраці університетів з муніципалітетами, успішними прикладами проєктів. Наприклад, для розвитку культурної інфраструктури у місті Франкфурт (Німеччина) практикується опитування студентів та школярів, які пропонують свої варіанти інноваційних проєктів з розвитку міста, що потім порівнюються, проводяться розрахунки щодо фінансування. Наприклад, привабливою та корисною було визнано ідею щодо проведення безпровідного інтернету по всьому місту. Спікери із України розповіли про реалізацію проєктів з місцевого розвитку у напрямі розвитку академічного міста, креативного кластеру і культурних індустрій, інновацій та індустрій задля безпеки; використання практик проведення спільних круглих столів та семінарів за участю представників адміністрації міст та університетів; ініціація студентською молоддю проведення соціологічних опитувань щодо виявлення територіальних проблем та ініціатив їх вирішення.

Провідна ідея проєкту від команди Cedos - різні країни, міста обмінюються досвідом, дізнаються щось нове і впроваджують вже на своїй локальній території на засадах співпраці університетів та територіальних утворень. Ми всі розуміємо, що впроваджувати масштабні проєкти дуже важко і потрібне суттєве фінансування, але можна починати з районів, мікрорайонів і робити невеликі проєкти власними силами, сприяти розвитку територіальних громад за участю університетів, які є осередками інноваційної екокультури. А участь студентської молоді у таких проєктах дозволить відчути їй важливість задіяності у справі місцевого розвитку, спробувати свої сили та навики у реальних кейсах, обґрунтовувати інноваційні підходи у розвитку територій, усвідомити напрямки власної траєкторії розвитку.

Обговорення у академічній групі досвіду співпраці університетів та муніципалітетів дозволило підсумувати, що нашу альматер – Київський університет імені Бориса Грінченка слід визнати як соціально-відповідальний університет, якому є  які суттєві здобутки підсумувати для соціального звіту. А студенти – майбутні фахівці з місцевого розвитку вирішили в якості реального кейсу  попрацювати над формуванням системи показників ефективності вкладу КУБГу місцевий розвиток, що дозволить виміряти цю продуктивність.