Інтерактивна експериментальна гра для здобувачів ОП «Економіка міста. Урбаністика» щодо просування Цілей сталого розвитку серед студентської молоді

На сьогодні концепція сталого розвитку постає як один із головних шляхів збереження людської цивілізації. Усвідомлюючи це, у 2015 році під час Саміту ООН зі сталого розвитку держави-члени Організації Об’єднаних Націй ухвалили 17 Цілей сталого розвитку та 169 відповідних завдань, що відображають спільне прагнення людства забезпечити сталий поступ на глобальному рівні. Цілі сталого розвитку є глобальним закликом до дій, спрямованих на подолання бідності, збереження довкілля, утвердження миру та забезпечення добробуту для всіх мешканців планети.

15 жовтня 2025 р. професор кафедри міжнародної економіки УШЕНКО Наталя в рамках викладання здобувачам 3 курсу ОП «Економіка міста. Урбаністика» навчального курсу «Поведінкова економіка» провела інтерактивну гру «Привілейована хода». Така симуляційна вправа спрямована на розвиток емпатії та емоційного інтелекту. Вона допомогла учасникам усвідомити, як суспільство надає переваги окремим групам чи індивідам, формує розуміння потреби подолання нерівності можливостей та сприяє глибшому усвідомленню наслідків належності до певних соціальних або культурних спільнот.

Після експериментальної частини ділової гри здобувачі висловлювалися щодо:

  • Чи виникало у когось відчуття, що його базові права людини ігноруються?
  • Чи могли ви здогадатися, які ролі виконують інші учасники?
  • Наскільки легко чи складно було вжитися у призначену Вам роль?
  • Як відображає ця гра реалії нашого суспільства?
  • Які саме права людини опинилися під загрозою у межах кожної ролі?
  • Які перші кроки, на вашу думку, можна зробити для зменшення соціальної нерівності?

Було багато роздумів кожним студентом та кожною студенткою про себе, оточення, прояви нерівності у суспільстві. У завершенні інтерактивного заняття заслухали та обговорили  реальні історії неймовірних людей Ніка Вуйчича, Джоан Роулінг, Марка Цукерберга, Малали Юсуфзай, які, попри складні обставини, змогли зменшити нерівність для себе та самостійно змінити своє життя.

У висновку здобувачі ділилися з викладачем-тренером  УШЕНКО Наталею своїми усвідомленнями щодо важливості зменшення соціальної нерівності для забезпечення справедливості, стабільності та сталого розвитку суспільства, оскільки вона обмежує доступ до освіти, праці та ресурсів, посилюючи соціальну напругу й економічну вразливість. Формування рівних можливостей для всіх громадян сприяє розвитку людського потенціалу та підвищенню добробуту. Суспільство, у якому цінується рівність і повага до прав кожної людини, має більше шансів на гармонійний розвиток і мирне співіснування.

цср 1цср 5цср 10