Практичне заняття по темі «Аналіз взаємозв’язку витрат, обсягу діяльності та прибутку»

3 листопада 2025 року у студентів 3 курсу спеціальності 073 «Менеджмент» відбулось практичне заняття за темою 6 «Аналіз взаємозв’язку витрат, обсягу діяльності та прибутку» з навчальної дисципліни «Управлінський облік».

На занятті студенти працювали в мікрогрупах, обдумували ідеї для бізнесу, розраховували ціну продукту/послуги, класифікували витрати на постійні та змінні, а також рахували точку беззбитковості. Серед ідей студентів слід відмітити: виробництво екологічних чашок (EcoCup), ресторан кольорових страв (Chromatica), магазин доглядової косметики (GlowBox), продаж капсул Омега-3, застосунок для тварин (PetMatch), платформа для крипто-бізнесу (CryptoMenterPro), студія тату (HappyLand) та виробництво органічного морозива.

Результатами практичного заняття 6 з дисципліни «Управлінський облік» були формування у студентів таких компетентностей та програмних результатів навчання:

  • загальних компетентностей (ЗК):

ЗК-8 Навички використання інформаційно-комунікаційних технологій (робота з табличними інструментами, застосування програмних засобів для обліку витрат і планування бюджету)

  • фахових компетентностей (ФК):

ФК-2 Здатність аналізувати результати діяльності організації, зіставляти їх з факторами впливу зовнішнього (зокрема, місцевого, регіонального) та внутрішнього середовища (аналіз витрат, доходів, прибутковості за допомогою CVP-аналізу, бюджетного контролю та звітності)

ФК-3 Здатність визначати перспективи розвитку організації з урахуванням місцевих особливостей (застосування методів аналізу витрат, маржинального доходу, рентабельності, ROI для прийняття управлінських рішень)

  • програмних результатів навчання (ПРН):

РН-4 Демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень (розрахунок точки беззбитковості, аналіз релевантної інформації, прийняття рішень «виробляти чи купувати», «продавати чи обробляти далі»)

РН-5 Описувати зміст функціональних сфер діяльності організації (інтерпретація категорій «витрати», «дохід», «прибуток» у контексті економіки підприємства, фінансів, аналізу та менеджменту)

РН-11 Демонструвати навички аналізу ситуацій та здійснення комунікацій у різних сферах діяльності організації (використання електронних таблиць, ERP/BI-систем для калькулювання витрат, бюджетування і формування управлінських звітів)

РН-16 Демонструвати навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним. (опрацювання завдань з аналізу витрат і прийняття рішень у самостійній та індивідуальній роботі)