Професор кафедри фінансів та економіки Краус Наталія Миколаївна прийняла участь в ІV МІЖНАРОДНІЙ ШУМПЕТЕРІВСЬКІЙ КОНФЕРЕНЦІЇ НАУКОВА СПАДЩИНА ЙОЗЕФА АЛОЇЗА ШУМПЕТЕРА І СУЧАСНІСТЬ: ПОГЛЯД ІЗ МИНУЛОГО В МАЙБУТНЄ, що відбулась 03-04 жовтня 2018 року в місті Чернівці.
В конференції прийняло участь близько 100 науковців, представників бізнесу та місцевого самоврядування України, Австрії, Польщі, Румунії, Норвегії. На конференції відбулось представлення та обговорення результатів дослідження змісту наукових здобутків Йозефа Алоїза Шумпетера, особливості формування та еволюційний характер теоретичної спадщини вченого, аналіз ринкових трансформацій, чинників зміцнення економічної безпеки країни, конкурентних переваг.
Доктор економічних наук Краус Наталія Миколаївна виступила на пленарному засіданні даної конференції з доповіддю " BLOCKCHAIN-ТЕХНОЛОГІЯ ЯК ДРАЙВЕР СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОСТУ УКРАЇНИ В УМОВАХ НОВОГО ПРАГМАТИЗМУ ” . Науковець аргументувала у своєму виступі, що цифрові технології розвиваються з експоненційною (показовою) швидкістю, докорінно змінюючи суть бізнесу, дематеріалізують, демонетизують та демократизують кожну галузь. Завдяки сучасним технологіям в Україні з простої ідеї народжуються успішні бізнеси на кшталт Augmented Pixels (відомий завдяки розробці технологій і додатків у сфері доповненої реальності); Paymentwall (надає понад 120 методів оплати в усьому світі); Kwambio (Інтернет-магазин дизайнерських 3D-моделей).
Наталія Миколаївна в презентації представила стадії розвитку технології Blockchain, етапи розвитку в часовому розрізі Blockchain-технології та вказала можливості застосування технології розподіленого реєстру в додатках Blockchain.
В підсумку зазначила, що базовими складовими цифрової економіки, що розвиваються шляхом її цифровізації на сьогодні є інфраструктура, електронні ділові операції і електронна комерція. Цифровізація є значущим фактором технологічної еволюції, що дозволяє долати виробникам територіальні обмеження, знижувати трансакційні витрати прийняття рішень і укладення угод, розвивати нові моделі бізнесу, які засновані на мережевих ефектах, залучати споживача до процесу створення благ.