Кафедра економіки

9 жовтня 2025 року в межах святкування Дня Факультету економіки та управління на кафедрі міжнародної економіки Київського столичного університету імені Бориса Грінченка відбувся яскравий майстер-клас від маркетинг-директора Олени Каленської.

Під час інтерактивної сесії студенти отримали незвичайне завдання: за 15 хвилин придумати новий продукт із лимонів, визначити його позиціонування, цільову аудиторію, ціну та підготувати пітчинг-презентацію.

Усі шість команд блискуче впоралися! Один із рекордних виступів тривав лише 1 хвилину 08 секунд. Учасники проявили неабияку винахідливість – навіть перетворили лимони на реальний дегустаційний зразок, використавши наявний реквізит просто в аудиторії.

«Мене особливо вразила ідея продукту, який визначає рівень кислотності бренду. Це справжня креативність! Я вийшла з Університету Грінченка щаслива й натхненна – наші студенти неймовірні», – поділилася враженнями пані Олена Каленська.

Дякуємо пані Олені за натхненний майстер-клас, і колегам кафедри міжнародної економіки за ініціативу створювати освітні події, які поєднують практику, креатив і свято!

 

6 жовтня 2025 року студенти спеціальності «Економіка міста. Урбаністика» разом із професором кафедри міжнародної економіки, доктором економічних наук Наталею Валентинівною Ушенко в межах вивчення навчальної дисципліни "Поведінкова економіка" відвідали панельну дискусії проєкту "Відкриті діалоги про Human Capital".

При презентації соціологічного опитування від Gradus Research Company – «I’M FINE. Очікування від роботодавців у ситуації тотального вигорання» учасники дізналися про актуальні тенденції ринку праці, нові підходи до управління персоналом та взаємні очікування бізнесу і молодих фахівців в умовах підвищеного стресу й змін.

Особливо цінними стали поради експертів щодо того, як підтримувати баланс між продуктивністю та емоційним здоров’ям у сучасному робочому середовищі.

Дякуємо організаторам Анні Кебець, Марії Чумак і запрошеним експертам за можливість зануритися у реалії управління людським капіталом і надихнутися новими ідеями для майбутньої професійної діяльності!

6 та 13 жовтня відбувся адаптаційний тренінг для нових викладачів Київського столичного університету імені Бориса Грінченка.

Захід мав на меті підтримати нових членів академічної спільноти у процесі входження в професійне середовище Університету, допомогти швидше зорієнтуватися у його структурі, цінностях та традиціях, а також ознайомити з особливостями організації освітнього процесу.

Серед учасників тренінгу – нова викладачка кафедри міжнародної економіки, кандидат економічних наук, доцент Лось Віта Олексіївна, яка активно долучилася до всіх сесій та дискусій.

У межах першого дня тренінгу нових викладачів ознайомили з корпоративною культурою Університету: місією, візією, цінностями, традиціями та символікою. Значну увагу було приділено питанням дотримання Кодексу корпоративної культури, академічної доброчесності та підтримання високого рівня академічної репутації.

Учасники також мали можливість ознайомитися з динамікою зростання рейтингу Університету у провідних національних і міжнародних рейтингах, зокрема: SCImago Institutions Rankings, Times Higher Education Impact Rankings, GreenMetric World University Rankings, Вебометричний рейтинг університетів світу (Webometrics ranking of world’s universities), Рейтинг акредитацій освітніх програм ЗВО України, Консолідований рейтинг закладів вищої освіти України, рейтинг «ТОП-200 Україна».

Другий день адаптаційного тренінгу був присвячений основам психологічної підтримки викладачів та здобувачів освіти, розвитку емоційного інтелекту, а також створенню безпечного та сприятливого освітнього середовища. Учасники отримали практичні поради щодо запобігання професійному вигоранню, налагодження ефективної комунікації зі студентами та колегами.

Окремий блок тренінгу був присвячений роботі з модульним освітнім середовищем Університету, що дозволяє організовувати навчальний процес у зручному цифровому форматі. Викладачі ознайомилися з інструментами планування занять, виставлення оцінок, комунікації зі здобувачами та розміщення навчальних матеріалів.

Наприкінці заходу учасники поділилися своїми враженнями, відзначивши високий рівень організації тренінгу, практичну спрямованість отриманих знань та дружню атмосферу спілкування.

Адаптаційні тренінги є важливою частиною політики Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, спрямованої на підтримку професійного розвитку педагогічних працівників і створення єдиного простору корпоративної культури. Вони допомагають новим викладачам швидше адаптуватися до роботи в Університеті, відчути себе частиною грінченківської спільноти та розпочати свій шлях у закладі з натхненням і впевненістю.

 

17 жовтня 2025 р. відбувся майстер-клас для здобувачів освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти на тему «Як підготувати до друку тези доповіді або наукову статтю». Майстер-клас було проведено за планом заходів з академічної доброчесності на 2025 р.

Валерія Вікторівна Лойко, доктор економічних наук, завідувач кафедри міжнародної економіки, зробила доповідь, в якій розповіла про основні відмінності у підготовці до друку тексту тез доповідей та тексту наукової статті. Особливий акцент було зроблено на активізації публікаційної активності здобувачів освіти та їхньої участі у науково-практичних конференціях. Виділила відмінності при підготовці наукових статей, які публікуються у фахових виданнях України та зарубіжних виданнях, які індексуються у НМБД Scopus, Web of science. Продемонструвала на прикладі власних тез доповіді та статей приклади оформлення та обсяги та структуру текстів статей, які надруковані у фахових виданнях та у виданнях, що проіндексовані у НМБД Scopus, Web of science. Розповіла про процедури, які проходить наукова стаття, коли вона потрапляє у редакцію журналу: перевірку на плагіат, процедуру первісного відбору статей, подвійного сліпого рецензування, редагування та затвердження статті до друку у науковому виданні. Здобувачі освіти прийняли участь у обговоренні доповіді.

Обговорювали питання академічної доброчесності при підготовці тез доповідей та наукових статей.

Бажаємо нашим здобувачам освіти набути нових компетентностей, знань та навичок у науковій діяльності.

 

Упровадження інтерактивних цифрових інструментів у викладанні дисципліни «Проєктний аналіз» для студентів освітньої програми «Економіка міста. Урбаністика» є закономірною відповіддю на виклики сучасного ринку праці, де володіння цифровими компетенціями та навичками роботи з автоматизованими аналітичними системами стає критично важливим для професійної реалізації фахівців через зростаючу складність проєктного менеджменту в умовах цифровізації економіки, необхідність оперативної обробки великих масивів даних.

Створені старшим викладачем кафедри міжнародної економіки Л. Бобер інтерактивні форми для автоматизованих розрахунків і візуалізації даних забезпечують студентам можливість комплексного дослідження функціонального аналізу портфелю проєктів, а також ризик-менеджмент портфельного інвестування. Сутність цього інноваційного підходу полягає у синтезі теоретичних знань і практичних навичок через безпосередню взаємодію студентів з цифровими аналітичними інструментами, що наближує навчальний процес до реальних умов професійної діяльності.

Досвід використання інтерактивних цифрових рішень і моделей дозволяє студентам візуалізувати абстрактні економічні концепції та спостерігати динаміку показників ефективності проєктів у режимі реального часу, формують системне розуміння взаємозв’язків між параметрами проєктного аналізу та розвивають цифрові компетенції, невід’ємні для сучасного економіста.