Міжнародна діяльність

Учасники: Людмила Ільїч (кординатор проєкту), Віктор Звонар, Тетяна Поспєлова, Олена Акіліна, Алла Панченко, Ігор Яковенко

За даними Global Conflict Tracker, зараз у світі існує близько 30 конфліктів між державами, національними та політичними угрупованнями, у тому числі шість повноцінних воєн або конфліктів з найвищим ступенем ескалації. Щодня війни забирають людські життя у всьому світі. Тому між людським розвитком, миром і безпекою існує прямий зв’язок.

До останнього часу Європа залишалася одним із найбезпечніших регіонів. Це зумовлено належним управлінням конфліктами та ефективною освітньо-виховною політикою. Проте нині військові конфлікти наближаються до кордонів ЄС. Перед повномасштабним вторгненням Росії в Україну 24.02.2022 року ООН назвала військовий конфлікт на українському Донбасі «однією з найнебезпечніших та  найсмертоносніших воєн у Європі з часів Другої світової війни». В результаті цього конфлікту було окуповано понад 7% території України, загинуло близько 14 тис. осіб, у тому числі понад 240 дітей, понад 30 тис. було поранено (за попередні вісім років). 700+ шкіл були зруйновано внаслідок використання забороненого артилерійського та танкового вогню. Статус постраждалих внаслідок бойових дій отримали понад 64 тисячі дітей.

Масштаби воєнних збитків нанесені Україні окупантами величезні. Найближчим часом Україна потребуватиме розробки та прийняття ефективних рішень щодо для адаптації системи національної освіти до потреб післявоєнної відбудови держави. Впровадження та популяризація кращих практик ЄС з виховання миру в Україні сприятиме досягненню політичних, економічних, соціальних та культурних перетворень післявоєнних громад. Цей проект має на меті розкрити різноманіття феноменів миротворчості на прогресивному досвіді ЄС і спрямований на популяризацію цінності миру через навчання та розвиток навичок ненасильницького спілкування. Проєкт також охоплює терапевтичні цілі, і має намір допомагати людям перейти від стану свідомості, орієнтованої на війну, до стану орієнтованого на мир. Проект повністю відповідає Глобальній стратегії Європейського Союзу, яка охоплює ЄС та сусідів і надає пріоритет освіті та комунікації як засобам запобігання конфліктам та розвитку стійкості миру.

Проєкт має на меті виявити різноманіття феноменів миротворчості в досвіді ЄС і спрямований на просування цінностей миру через навчання та розвиток навичок ненасильницького спілкування.

Основною ціллю проєкту є залучення громад України до миротворчої освіти з урахуванням накопиченого в ЄС досвіду для забезпечення відкритого пулу знань про європейську миротворчу практику та політику, збагачену українськими кейсами та підходами.

Основними результатами проєкту є: створення навчального модулю для отримання ступеня магістра з миротворчої освіти, організація конференції з питань неформальної миротворчої освіти та розвитку громадянського суспільства, тренінгів з миротворчості та медіації у рамках трьох літніх шкіл, формування публічної веб-сторінки як віртуальної інформаційної платформи з питань миротворчості у Європі та Україні.

Період дії проєкту: 1.09.2020 – 31.08.2023

Країни учасники проєкту:

- Краківський економічний університет, Польща;

- Київський університет імені Бориса Грінченка, Україна;

- Університет Хаєн, Іспанія;

- Університет Фоджа, Італія;

- Неополітанський університет, Італія;

- Університет Салерно, Італія;

- Віденський економічний університет, Австрія.

Учасники від Київського університету імені Бориса Грінченка:

- Штепа Олена Валентинівна, к.е.н., доцентка, доцентка кафедри управління – координатор проєкту;

- Краус Наталія Миколаївна, д.е.н., професорка, професорка кафедри фінансів – науковий лідер проєкту;

- Краус Катерина Миколаївна, к.е.н., доцентка, доцентка кафедри управління – науковий експерт проєкту.

Цілі та завдання проєкту:

  • Розробити та протестувати нову навчальну програму “Цифрове підприємництво” для студентів бізнес-вищих закладів освіти;
  • Підвищення компетенції європейського викладацького складу у сфері нових технологій і підприємництва, що дозволить йому впроваджувати найкращі методи та інструменти для передачі знань про цифрове підприємництво;
  • Підтримуйте процес навчання студентів і розвиток компетенції, передаючи їм як зміст, так і найкращі практики для запуску та управління успішними цифровими ініціативами;
  • Посилення співпраці між 7 установами-партнерами і посилення інтернаціоналізації шляхом створення нового дидактичного контенту та обміну передовим досвідом.

Результати проєкту:

  • Створення нової навчальної програми за темами, пов’язаними з “Цифровим підприємництвом”, оснащеної підручниками, посібниками та вчителями, готовими навчити студентів, як приймати підприємців;
  • Невизначеність, пов’язана з цифровізацією та як використовувати нові технології для бізнес-цілей;
  • Побудова, розширення та розвиток нових компетенцій для викладачів у сфері цифрового підприємництва;
  • Передача нових та інноваційних знань студентам, що дозволяє їм розвивати підприємницькі та цифрові навички, починати та керувати підприємницькою цифровою ініціативою.

Після завершення проєкту очікується:

  • Розширювати та підтримувати діяльність партнерства, збільшувати спроможність членів партнерства функціонувати на транснаціональному рівні та обмінюватися обговореними новими рішеннями та теоретичними знаннями;
  • Розробки цифрового підприємництва;
  • Продовжити оновлення навчальної програми завдяки новим технологічним розробкам, які з’являться в майбутньому, що збагачує існуючі курси, які пропонуються студентам денної та заочної форми навчання;
  • Сприяти підприємницькому мисленню та навичкам, щоб зменшити відчутну невпевненість щодо цифровізації та створити наратив підприємця для тлумачення кордонів;
  • Пов’язаний із можливістю цифрового підприємництва як змішання людських і матеріальних (цифрових) агентств.