Події

IMG 6379IMG 6359

6 листопада 2023 року було проведено практичне заняття з навчальної дисципліни «Поведінкова економіка» на тему «Поведінкові підходи вирішення конфліктів в муніципальній системі». Змістовне наповнення практикуму було спрямоване на оволодіння навичками застосування медіаційних практик та відповідно культури у професійній сфері, що надзвичайно важливо у підготовці майбутніх фахівців ОП «Економіка міста. Урбаністика» спеціальності «Економіка».

Заняття проводила професор кафедри міжнародної економіки, доктор економічних наук Ушенко Наталя, сертифікований медіатор (сертифікат International Mediation Campus №018), керівник Центру розвитку компетентностей з соціальної економіки та поведінкових моделей бізнесу.

Акценти заняття огляду теоретичних основ полягали у визначенні ознак «муніципальної людини», інструментах поведінкової економіки в системі людиноцентрованого розвитку міста, ролі емоційного інтелекту у професійній діяльності. Широта застосування медіації в якості інструментів врегулювання спорів у зарубіжних практиках зумовлює увагу до його потенціалу у Україні. Специфіка застосування медіації на публічній службі в муніципальних установах зумовила, що студенти розкрили нормативно-правове регулювання у сфері вирішення конфліктів на публічній службі, типології потенційних конфліктів на публічній службі та методи їх альтернативного вирішення трудових спорів через дисциплінарне провадження, організаційну медіацію, діяльність омбудсмена.

Формат практикуму дозволив апробувати зі здобувачами проведення медіації на прикладі кейсів із практики муніципальних установ із застосуванням методу симуляцій. «Медіатори» і «сторони конфліктів» прагнули оволодіти медіаційними техніками та інструментами, вчилися застосовувати поведінкові підходи у веденні медіаційних переговорів. Не надто просто було учасникам проявити мистецтво комунікацій у потрібному форматі медіації, оперативно підбирати вдалі техніки та запитання для виявлення істинних потреб конфліктуючих сторін, дотримуватися етики медіатора щодо забезпечення рівності прав сторін, незалежності, неупередженості  та нейтральності медіатора. Але у наших навчальних симуляціях все вдалося, а перший кроку – самий важливий, бо впевненість у своїх силах уже є. Впевнена, що випускники Університету Грінченка з економіки міста та урбаністики зможуть поширювати культуру медіації у муніципальних системах задля їх розвитку. 

31 жовтня 2023 року здобувачі вищої освіти І курсу спеціальності 072 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок», в рамках вивчення дисципліни «Гроші і кредит», відвідали вебінар «Таємниці давніх скарбів-витоки історії заощадження», яку проводив старший зберігач фондів відділу «Музей грошей», доктор історичних наук Андрій Бойко-Гагарін.  Студенти дізналися про те, що таке скарб та чому ними багата наша земля, про містичність та роль скарбів в українській культурі, про сенсаційні скарби сучасності, про українські традиції заощадливості, а також змогли задати питання, які були для них актуальними.

Дякуємо організаторам, Центру фінансових знань «Талан» - проєкту Національного банку України у сфері фінансової грамотності, за ще один цікавий захід у межах відзначення Всесвітнього дня заощаджень.

30 жовтня 2023 року здобувачі вищої освіти ІІ курсу групи ФіКб12240д спеціальності 072 «Фінанси, банківська справа та фондовий ринок» прийняли участь у практичному воркшопі «Мій фінансовий план» в онлайн форматі від головної експертки Управління зв’язків з громадськістю та фінансової обізнаності Національного банку України Вікторії РОЛІК.

Під час воркшопу студенти дізналися про основи фінансового планування, оцінили власне фінансове становище, навчились приймати зважені фінансові рішення, дізналися які бувають фінансові ціли та склали власний фінансовий план.

Практико-орієнтоване навчання є  невід’ємною складовою будь-якого сучасного освітнього процесу.

Дякуємо організаторам, Центру фінансових знань «Талан», за актуальний та цікавий захід у межах відзначення Всесвітнього дня заощаджень.

Практико-орієнтоване навчання спрямоване на формування практичних умінь і навичок студентів, забезпечення зв’язку між теоретичними знаннями та реальною професійною діяльністю фінансиста-аналітика, аудитора. Тож очевидним є факт систематичного проходження практики студентами 4 курсу (освітнього рівня бакалавр) спеціальності 072 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок» відповідно до ОПП. Наразі студенти продовжують набувати нових професійних компетенцій проходячи практику в державних установах. Краус Наталія Миколаївна, професор кафедри фінансів, як керівник практики від Університету, разом з керівниками практик від баз практик, проконсультували студентів про умови проходження виробничої практики в умовах воєнного стану і мотивували на роботу.

Протягом наступних 2 тижнів студенти будуть засвоювати практичні навички в бухгалтеріях та фінансово-економічних відділах баз практик. Метою практики є формування у студентів професійних компетенцій, набуття практичного досвіду роботи фінансиста. Бажаємо студентам успіхів!

27 жовтня 2023 року відбулося засідання Ради роботодавців факультету економіки та управління. Одним з питань засідання – обговорення проєкту освітньо-професійної програми «Маркетинг та діджитал-комунікації» для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти зі спеціальності 075 Маркетинг, представленого кафедрою міжнародної економіки.

Доповідачка від кафедри - кандидат економічних наук, доцент Іващенко Оксана, яка у своєму виступі зосередила увагу на унікальності, меті та особливостях ОПП, формуванні додаткових спеціальних компетентностей та програмних результатів навчання ОПП, основних її складових, переліку обов’язкових та вибіркових освітніх компонент. Звернула увагу на те, що програма є практоорієнтованою, 45 кредитів із загального обсягу програми передбачає практичну підготовку здобувачів, що забезпечить формування сучасних знань і вмінь фахівців у сфері маркетингу як на традиційному так і на електронному ринках.

По завершенню презентації проєкту ОПП «Маркетинг та діджитал-комунікації» члени Ради роботодавців факультету економіки та управління обговорили актуальність і відповідність ОПП сучасним тенденціям ринку праці, відповідність освітніх компонентів програмним результатам навчання та визначеним компетентностям, змістовне наповнення обов’язкової частини ОПП, якість і зміст практичної підготовки.

В ході обговорення проєкту ОПП, учасники зустрічі серед позитивних сторін відмітили: відповідність проєкту освітньо-професійної програми «Маркетинг та діджитал-комунікації» Стандарту вищої освіти за спеціальністю 075 Маркетинг для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти; актуальність мети та особливості ОПП; правильність вибору і наповненість освітніми компонентами навчального плану, які забезпечують формування загальних і спеціальних компетентностей, програмних результатів та надаватимуть можливість здобувачам стати висококваліфікованими та конкурентоспроможними фахівцями на ринку праці; значну практичну підготовку здобувачів вищої освіти. Особливу увагу у ході зустрічі було приділено обговоренню переліку і обсягу освітніх компонентів та обґрунтуванню змістовного їх наповнення. Аналізуючи перелік обов’язкових освітніх компонент, запропоновано ввести обов’язкову освітню компоненту «Брендинг та маркетинг міст».

По завершенню обговорення стейкхолдери висловили позитивну оцінку проєкту ОПП «Маркетинг та діджитал-комунікації» та побажали успіхів колективу кафедри у реалізації програми.

Доповідачка подякувала всім стейкхолдерам за тісну співпрацю, слушні рекомендації щодо покращення змісту ОПП «Маркетинг та діджитал-комунікації» та висловила побажання щодо подальшої спільної співпраці в реалізації освітньої програми.

26 жовтня 2023 року відбулося засідання Ради випускників факультету економіки та управління за участю кафедри міжнародної економіки, яка представила до обговорення проєкт освітньо-професійної програми «Маркетинг та діджитал-комунікації» для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти зі спеціальності 075 Маркетинг.

Проєкт представляла доцент кафедри міжнародної економіки Іващенко Оксана, яка підкреслила відповідність ОПП Стандарту вищої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 05.12.2018 р. № 1343. Доповідачка під час презентації проєкту ОПП зосередила увагу на унікальності, меті та особливості освітньо-професійної програми, формуванні додаткових спеціальних компетентностей та програмних результатів навчання ОПП, основних її складових, переліку обов’язкових та вибіркових освітніх компонент. Звернула увагу на те, що програма орієнтована на професійну та практичну підготовку фахівців у сфері маркетингу, знання та навички яких мають відповідати вимогам сучасності.

По завершенню представлення проєкту ОПП «Маркетинг та діджитал-комунікації», члени Ради випускників факультету економіки та управління, ділячись враженнями про актуальність освітньої-програми, висловили думки, побажання і пропозиції щодо змістовної частини освітньо-професійної програми та навчального плану.

Колектив кафедри міжнародної економіки вдячний Раді випускників факультету та управління за надану можливість представити проєкт освітньо-професійної програми «Маркетинг та діджитал-комунікації» до обговорення та за надані слушні рекомендації та пропозиції щодо покращення змісту основних структурних елементів ОПП.

26.10.2023 року в рамках вивчення дисципліни «Міжнародний бізнес» для здобувачів другого (магістерського) рівня освітньої програми «Міжнародна економіка» відбувала гостьова лекція.

Запрошений гість – Панченко Володимир, директор консалтингової компанії KSP Strategies, ключовими напрямками діяльності якої є розробка і впровадження рішень і проектів для муніципалітетів і регіонів, надання послуг із залучення капіталу, структурування і реалізації інфраструктурних та інноваційних проектів, створення та управління спеціальними режимами господарювання.

Мета заходу – ознайомити здобувачів з «родзинками» стратегічного планування в міжнародному бізнесі, а також поділитися практичним досвідом розробки стратегічного плану та бізнес-цілей компанії. Особливу увагу приділено складовим стратегії, що формують її базис: мета, візія, цінності та стратегічні цілі компанії; детально розглянуто 4-етапний підхід до розробки стратегії; проаналізовано 5 основних принципів стратегічного планування та особливості використання методів аналізу SWOP, PEST і 5 сил Портера. Після доповіді зустріч перейшла у більш жвавий режим «запитання-відповіді», здобувачі активно задавали питання, а гість обґрунтовано і змістовно відповідав на них!

Захід вийшов дуже цікавим і з теоретичної і практичної точки зору. Дякуємо Володимиру Панченку за активну участь у підготовці майбутніх магістрів-міжнародників!