Події

26.03.2021 р. відбулись практичні заняття з курсу «Економікс» для студентів 1 курсу груп Екб-1-20-4.0д та ФіКб-1-20-4.0д з теми «Бюджетно-податкова політика». Метою заняття є формування практичних навичок проведення аналізу динаміки та структури доходів і видатків державного бюджету України з використанням MS Excel.

Студенти проаналізували динаміку абсолютних показників основних статей доходів і видатків державного бюджету України з 2000 по 2019 роки та динаміку їх частки:

  • Податкові надходження (у доходах бюджету)
  • Податок та збір на доходи фізичних осіб (у доходах бюджету)
  • Податок на прибуток підприємств (у доходах бюджету)
  • Податок на додану вартість (у доходах бюджету)
  • Акцизний податок (у доходах бюджету)
  • Неподаткові надходження (у доходах бюджету)
  • Оборона (у видатках бюджету)
  • Охорона здоров’я (у видатках бюджету)
  • Виконання загальнодержавних функцій (у видатках бюджету)
  • Обслуговування боргу (у видатках бюджету)
  • Освіта (у видатках бюджету)
  • Соціальний захист та соціальне забезпечення (у видатках бюджету)
  • Економічна діяльність (у видатках бюджету)
  • Охорона навколишнього природного середовища (у видатках бюджету)
  • Житлово-комунальне господарство (у видатках бюджету)
  • Духовний та фізичний розвиток (у видатках бюджету)
  • Громадський порядок, безпека та судова влада (у видатках бюджету)
  • Кредитування (у видатках бюджету)
  • Дефіцит бюджету (у видатках бюджету)

Результати узагальнено у вигляді діаграм, зроблено ряд висновків.

Відео практичного заняття:

Фрагмент ЕК:

https://youtu.be/6rGg59bNxHs

фрагмент 1 ФІК:

https://youtu.be/-E3bPmir1x4

фрагмент 2 ФІК:

https://youtu.be/TdNfvtOd2pA

02 квітня 2021 в рамках роботи Центру провайдингу інновацій та цифрового підприємництва (кафедра фінансів та економіки ФІТУ) та Центру функціонального менеджменту (кафедри управління ФІТУ) було проведено робочу зустріч з партнерами грантовому проєкту «Teaching Digital Entrepreneurship» та обговорено напрацювання в рамках другого етапу його реалізації в частині підготовки інтелектуального продукту (книги) “Як вести бізнес у цифрову епоху?”. Організаторами зустрічі були University of Salerno професори Roberto PARENTE та Antonio BOTTI (Італія). Лідери даної книги ознайомили партнерів проєкту з особливостями підготовки матеріалів та вказали на особливості роботи в ході підготовки практичних кейсів.

Професор, доктор наук Pierpaolo MAGLIOCCA (Universita degli studi di Foggia, Італія), представив на обговорення план написання текстової книги “Doing business digitally”. Ним була надана і розкрита змістова структура книги, вказані параграфи, серед чого параграфи: Цифрова інфраструктура, Цифрова стратегія, Цифрова бізнес Екосистема, Цифровий бізнес-план та стартап проєкти, Соціально-економічна диджиталізація, Управління цифровими венчурами, Цифрова трансформація традиційного бізнесу, Цифрові форми ведення бізнесу.

Доцент кафедри управління, Краус Катерна Миколаївна, зауважила, що робочою групою від КУБГ погоджено робочий план на наступні місяці роботи над книгами. Визначена важлива роль використання в освітньому процесів інноваційних бізнес-моделей.

Штепа Олена Валентинівна, доцент кафедри управління,  зазначила, що робота з кейсами є важливим етапом в ході реалізації проєкту, так як даватиме змогу в майбутньому студентам набути низки цифрових навичок ведення цифрового бізнесу.

Професор кафедри фінансів та економіки Краус Наталія Миколаївна в ході обговорення представила попередні основні результати щодо інноваційно-цифрового підприємництва як ключової ланки становлення Індустрії Х.0 в умовах віртуальної реальності. Розкрила сильні та слабкі сторони “цифрових управлінців”. Так до сильних сторін віднесено технологічна грамотність та широкий кругозір; знання технологічної архітектури; значний досвід впровадження і реалізації проєктів; стратегічне мислення; розуміння впливу технологій на бізнес-процеси і поведінки клієнтів/споживачів. Вказала світові інноваційно-цифрові простори, що формують віртуальну реальність Industry X.0, спеціалізація яких підключення цифрових продуктів/послуг, цифрова інженерія, цифрове виробництво та операції. Учасники-партнери, в ході обговорення прийняли рішення за місяць представити попередні матеріали робочих груп, з метою того, щоб якісно реалізовувати другий робочий етап грантового проєкту «Teaching Digital Entrepreneurship».

 

19 березня 2021 року відбулася Всеукраїнська науково-практична онлайн конференція «Дослідження молодих вчених: від ідеї до реалізації».

Науковим товариством ФІТУ, напрямком ІТ, було проведено майстер-клас на тему «Ризики та загрози у мережі Інтернет».  Впродовж виступу спікерами були підняті наступні теми:

  • Фішинг: введення у поняття;
  • Фішинг: профілактичні поради для уникнення атаки;
  • Соціальна інженерія. Як розпізнати, як вберегтися;
  • Профілактичні повсякденні поради для користувачів: захист від витоку персональних даних у мережі Інтернет.

 

1 квітня 2021 року за організаційним сприянням кафедри фінансів та економіки в рамках вивчення вибіркової дисципліни «Криптоекономіка» разом з кандидатом економічних наук Сергієм Обушним відбулась гостьова онлайн лекція на тему «Вступ до теорії Blockchain» від наших партнерів-роботодавців компанії 482. solutions, представником якої виступив керівник відділу стратегічного партнерства Леонід Хацкевич. Лекція була проведена для студентів 2 та 3 курсів спеціальностей «Економіка», «Фінанси, банківська справа та страхування», «Філологія», «Політологія».

Структурно лекція складалась з двох частин, які розкривали загальну термінологію блокчейну та галузі застосування таких технологій. Лектором було презентовано історію виникнення блокчейн-технологій, їх сутність та можливості застосування, поняття DLT-системи (Distributed Ledger Technology), результати наукового дослідження Blockchain Management System, властивості блокчейн-системи, приклади транзакцій в блокчейн (Bitcoin), поняття публічних та приватних блокчейнів, принцип роботи системи Ethereum, можливості моніторингу блокчейн-систем та програми їх забезпечення, проєкт Hyperledger.

У частині галузей застосування блокчейн-технологій лектор розповів про етапи індустріального розвитку та виникнення роботизованих систем, сучасні технології Індустрії 4.0, необхідність блокчейну, реалізацію проєкту RoboCharge (економіка роботів), принципи роботи Smart Grid, проєкт Elecrrodo (впровадження інноваційних рішень для боротьби зі змінами клімату), проєкти ідентифікації особистості Proxbmax та документообігу Woden, проєкти у галузі кібербезпеки.

 

Дякуємо нашим партнерам 482. solutions за цікаву лекцію та корисний досвід у галузі Blockchain-технологій!

 

У період з 16 грудня 2020 року по 24 лютого 2021 року співробітники кафедри фінансів та економіки доктор економічних наук, доцент, завідувач кафедри Ольга Сосновська та кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри Оксана Казак проходили міжнародне стажування, яке відбулось в очно-дистанційному форматі. Організаторами стажування виступили Міжнародна науково-освітня платформа «ОНОВЛЮЙСЯ», Всеукраїнський інститут євразійських досліджень та сходознавства, європейські партнери з Польщі та Словаччини.

В ході стажування, тривалість якого складала 6 кредитів ECTS (180 годин), відбувся цикл тренінгів «Інноваційні методики навчання у вищій школі в умовах глобалізаційних змін», вебінар «Освітньо-наукові пріоритети Польщі в сучасному інформаційному суспільстві» (платформами для проведення вебінару були заклади вищої освіти Польщі – Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Collegium Humanum Szkoła GłównaMenedżerska, Akademia Kaliska im. Prezydenta Stanisława Wojciechowskiego), вебінар «Новації освітнього процессу Словаччини в сучасних реаліях інформаційного простору (платформами для проведення вебінару були заклади вищої освіти Словаччини – DTI University Dubnica nad Váhom, Technical University of Košice, Trencianska Univerzita Alexandra Dubceka v Trencíne), круглий стіл «Новації вищої освіти України та ЄС в сучасному інформаційному суспільстві».

Під час стажування провідними науковцями та практиками було представлено найбільш цікаві практики з теми стажування, серед яких варто відмітити досвід поєднання освіти, науки і практики Польщі (Pawliszczy Dariusz, Doctor of Philosophy, Mayor of Gromadka Commune), досвід роботи з Польським національним агентством з питань академічного обміну (NAWA) (Дарина Сліпчук, студентка полоністики КНУ імені Т.Г. Шевченка, двічі стипендистка NAWA), методики підвищення кваліфікації для представників великого бізнесу (Нonoris Сausa multi, Doctor of Technical Sciences Wojciech Slomka, Akademia Kaliska im. Prezydenta Stanisława Wojciechowskiego) міні-воркшоп «Роль емоційного інтелекту в освіті» (Юлія Бех, доктор філософських наук, професорка, сертифікований тренер, методологиня освітніх програм), можливості міжнародної співпраці між університетами (Roman Hrmo, Vice-Rector DTI University Dubnica nad Váhom, Associate Professor, Paed Dr. Ing., PhD., MBA), доповідь «Університети Словаччини в умовах інформатизації і проблеми COVID – 19» (Peter Jakubek, Associate Professor, Doctor in Economic Sciences), доповідь щодо стандартів Вищої освіти Словацької республіки (Myroslav Kelemen, Dr.h.c. Professor, Ing., DrSc. MBA, LL.M., Brigadier Generalret), диспут «Інновації у сфері вищої освіти» (Володимир Страшко, керівник Центру спеціальних програм навчання та освітніх технологій Української школи урядування, методолог Освітнього Хабу міста Києва, бізнес-тренер). До обговорення долучились представники Польських університетів Dariusz Pawliszczy, Marcin Kesy, Piotr Paczóski та Сухумського державного університету (м. Тбілісі) Marine Khubua, Ketevan Kokaia, Maia Aghaia. До участі також була запрошена Юлія Левченко, юрист, присяжний перекладач Словацької Республіки, яка розповіла про систему вищої освіти в Словаччині, оформлення документів для навчання в країні, нострифікацію дипломів.

У підведенні підсумків  Міжнародного стажування взяли участь усі учасники та європейські колеги з Польщі, Словаччини, Грузії. В рамках Круглого столу відбувся обмін досвідом з актуальних питань у сфері новацій вищої освіти, презентували діяльність своїх навчальних закладів за даною проблематикою, висловили думки та побажання щодо подальшого розвитку співпраці відносно проведення міжнародних стажувань, вебінарів та тренінгів.

Жваву дискусію викликали доповіді за напрямами: організація виховної роботи здобувачів вищої освіти в умовах інформаційного простору, професійна мобільність як вимога сучасного інформаційного суспільства, пошук напрямків інноваційного розвитку в умовах викликів сучасності, критичне мислення в процесі вивчення навчальних дисциплін, формування софт компетентностей в дистанційному навчанні, зміна акцентів менеджменту освіти, новітні технології в системі забезпечення відкритої освіти в сучасному інформаційному суспільстві, актуальні тенденції та виклики цифровізації освітнього простору, distance and e-learning – a new challenge for Georgia, On New Challenges of Online Higher Education, Internet Gaming: Psychological and Pedagogical Aspects of Preventing Addiction in School and Children та інші. За результатами Міжнародного стажування сформовано збірник тез доповідей «Новації вищої освіти України та ЄС в сучасному інформаційному суспільстві».

 

Щиро дякуємо організаторам стажування за цікавий досвід, ефективні практики, плідну роботу та нові знайомства!

 

«Великі справи в бізнесі ніколи не робляться однією людиною, вони зроблені командою»

©Стів Джобс

Феномен командної роботи та створення ефективної команди вже досить тривалий час займає топ позицію найактуальніших питань сучасності. І попри безліч проведених досліджень та написаних книжок це питання має всі шанси утримувати свій статус актуальності ще тривалий час. Адже це питання еволюціонує разом із нами!

Чи можливо бути успішним у своїй справі без команди?! – Дозвольте провести аналогію і задати інше питання. Чи може виграти полководець війну без армії, чи може тренер виграти футбольний чемпіонат без гравців, чи може політик виграти вибори без команди помічників, чи може конструктор заводу створити будь-яку продукцію без працівників? Іноді на тренінгах, коли я задаю подібне питання, учасники намагаються сперечатися і стверджують про некомандні види спорту, такі як бокс, теніс, шахи тощо. Ну, давайте подивимося: хіба у них немає тренера, або їм не потрібен спаринг партнер, з ким вони відпрацьовують свою тактику?! – Так вони самі виграють золото, але до цього їх підготувала команда!

Це і є ефект командної взаємодії, коли кожен грає в команді свою роль, і вся команда працює на перемогу. І повірте, що не тільки спортсмен радіє перемозі, але все ті, хто його до неї призвели.

Саме про це у четвер, 25 березня, на тренінгу «Командна діяльність: твій шлях до успіху», який проходив в рамках Освітнього фестивалю управлінської майстерності «Kyiv EdFest» 2021 Оксана Казак, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри фінансів та економіки Факультету інформаційних технологій та управління разом із освітянською спільнотою м. Києва дізнавалися про загальні принципи формування ефективної команди, заглядали у свій внутрішній світ та вчилися долати труднощі на кожному з його етапів, а також підвищувати ефективність своєї роботи, розуміти та керувати своїми внутрішніми емоціями!

Дякуємо всім за активну участь, натхненний настрій та цікаву продуктивну співпрацю на тренінгу!

 

#KyivEdFest_2021 #Розвиваюся_з_EdFest #ФІНЕК #ФІТУ #АВАНГАРДГРІНЧЕНКА

 

В рамках діяльності центру функціонального менеджменту кафедри управління Факультету інформаційних технологій та управління студенти IІ-го курсу спеціальності 073 Менеджмент Рикало Валерія та Заплавний Денис впродовж тижня онлайн-заходів Національного банку Global Money Week долучилися до низки вебінарів НБУ – 30 років розвитку: якими ми були, що змінилось і яке майбутнє будуємо” (22 березня 2021 р.), “Еволюція монетарної політики НБУ за роки незалежності” (23 березня 2021 р.), “Лайфхаки з платіжної безпеки” (24 березня 2021 р.). В рамках цих заходів студенти дізналися про: особливості діяльності НБУ та його ключові функції, трансформаційні зміни за роки незалежності та познайомляться з основними стратегічними напрямами подальшого розвитку НБУ у розвитку монетарної політики в Україні, передумови переходу НБУ до режиму інфляційного таргетування та особливості збереження цінової стабільності в часи глобальної невизначеності як не потрапити на гачок шахраїв, навчяться безпечно купувати онлайн, розпізнавати види та сценарії платіжного шахрайства.