Події

10 вересня 2021 року для студентів першого курсу спеціальності 073 «Менеджмент» першого бакалаврського рівня освіти відбулася відкрита лекція завідувачки кафедри управління Людмили Ільїч на тему «Ринок праці в соціально-економічній системі». 
На лекції були присутні декан Факультету інформаційних технологій та управління Алла Михацька, заступник декана Ірина Мельник, завідувач  кафедри інформаційної та кібернетичної безпеки Павло Складаний, завідувач кафедри фінансів та економіки Ольга Сосновська та викладачі кафедри управління. 
Лекція була присвячена актуальним питанням трансформації глобального ринку праці під дією соціально-демографічних та технологічних чинників. 
Лектор з використанням новітніх досліджень ПРООН, Міжнародного Економічного Форуму та Європейської комісії щодо перспектив соціально-демографічного та технологічного розвитку світу у доступній формі пояснила як змінюватиметься структура зайнятості і зростатимуть вимоги до якості людських ресурсів . 
Матеріал було викладено на високому науково-методичному рівні за класичним зразком університетських лекцій з використанням якісного наочного матеріалу. Слухачі відмітили високу актуальність та корисність лекції і висловили бажання, щодо поглиблення власних знань у сфері економіки праці та управління людськими ресурсами.

 

Як відомо, студентство – найактивніший та найпрогресивніший вік, сповнений сил, запалу, натхнення й прагнення змінювати світ та досягати найзухваліших цілей. Підприємницькі ідеї студентства втілилися у найвідоміші стартапи світу. Саме цей напрямок підприємництва має неабияку зацікавленість у сучасної молоді, тож вже другий рік поспіль розвиваємо підприємницькі навички на нашому Факультеті інформаційних технологій та управління.

Минулого року слухачі курсу «Інноваційне підприємництво та управління стартап проєктами» в рамках проєкту #ПІДПРИЄМНИЦЬКИЙУНІВЕРСИТЕТ продемонстрували вагомі досягнення, пройшовши у півфінал конкурсу стартапів від #YEP. Продовжуємо впроваджувати даний проєкт, адже у цьому навчальному році бажання взяти участь у ньому висловили 88 здобувачів вищої освіти з різних напрямів та спеціальностей, обравши даний курс з блоку вибіркових дисциплін.

З метою ознайомлення з передовими новаціями у сфері стартапів здобувачі 2 курсу спеціальностей «Фінанси, банківська справа та страхування» та «Економіка» разом з викладачами кафедри фінансів та економіки к.е.н., доц. Казак О.О., д.е.н., проф. Рамським А.Ю. та д.е.н., проф. Лойко В.В. 07 вересня 2021 року взяли участь у вебінарі «Від студентського проєкту до українського єдинорога». Даний вебінар проводився організаторами конкурсу стартапів IT_EUREKA, Міністерством освіти і науки України, інкубатором стартапів Sigma Software Labs, ІТ-консалтинговою компанією Sigma Software.

Під час вебінару учасники мали змогу дізнатися про можливості для втілення креативних студентських ідей, перспективи розвитку стартап-екосистеми в Україні, від заступника генерального директора – керівника експертної групи з питань моніторингу і оцінювання наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності Міністерства освіти і науки України Дар’ї Чайки, про трамплін, який дає конкурс IT_EUREKA для стартаперів від Дарї Янієвої, а також у прямому ефірі отримати відповіді на запитання від представників успішних стартапів та переможців конкурсу стртапів IT_EUREKA: Тараса Погребняка (стартап-проєкт Elomia, який надає психологічну допомогу, використовуючи штучний інтелект), Андрія Мануйлова (стартап-проєкт Електронні антисептики IOON – антисептик, який захищає від мікробів і вірусів, але зовсім не висушує шкіру та не шкодить навіть лапам тварин), Михайла Малкуша (Львівський стартап інтерактивних аудіокниг Lingart), представників Projectium.Network та WOD Insight by Voopty.

 

З метою отримання зворотного зв’язку та урахування думки здобувачів освіти при провадженні навчального процесу за освітньо-професійною програмою «Економіка міста. Урбаністика» спеціальності 051 «Економіка» було проведене анкетування.

Анкетування відбувалося з 27 по 30 червня 2021 р. анонімно в режимі онлайн, з використанням Google Форм. Опитування було запропоновано студентам 1-го, 2-го та 3-го курсів, які навчаються за освітньою програмою– загалом 36 осіб. У анкетуванні взяв участь 21 студент (58,3% від їх загальної кількості), тому результати можна вважати репрезентативними.

 

Моніторинг анкетування здобувачів освіти освітньо-професійної програми «Економіка міста. Урбаністика» спеціальності 051 «Економіка» щодо якості навчального процесу

Доцент кафедри управління, Акіліна О.В. та доцент кафедри фінансів та економіки, Васечко Л.І., відвідали інтерактивну виставку Future of Work, яка проходила з 22 липня по 1 серпня в Києві в культурному центрі «Арт-Братислава». Ця виставка залучила близько 800 людей з усієї країни. Організатори виставки Career Hub і Центр «Розвиток корпоративної соціальної відповідальності» намагалися дати відповідь на запитання: «що чекає ринок праці у 2030 році та як підготуватися до змін?». Виставка поєднала онлайн та офлайн заходи: корисні онлайн-тренінги та дискусії, стенди з цікавими фактами про роботу майбутнього, інтерактивні експонати, інформативні лекторії та тематичні локації. Все це надзвичайно надихає працювати над оновленням своїх освітніх програм.

 

Доцент кафедри управління, Акіліна Олена Володимирівна, прийняла участь у щорічній  конференції «Uni-Biz Bridge» від нашого надійного партнера – компанії UGEN, що реалізує ідеї співпраці бізнеса й університетів задля покращення якості освіти.  Зазначений захід протягом двох днів (26-27 серпня 2021 р.) відбувся в online форматі, а в заключний день 28 серпня - в offline. Під час цієї частини заходу відбулося найцікавіше – презентація від компаній даних для розробки кейсів та командний брейншторм з їх створення. Кейс, розроблений командою, до складу якої входила Акіліна О.В., - визнаний найкращим. Це був результат синергії науково-педагогічних працівників економічного факультету КНУ імені Тараса Шевченка, Київського університету імені Бориса Грінченка та Європейського університету. Дякуємо нашого улюбленого партнера – UGEN та колег з інших університетів за обмін досвідом та чудову співпрацю!

Посилання на кейс: https://www.canva.com/design/DAEoY9qhy1Y/_YIewHcbLXa7ODWI7vyjGQ/view?utm_content=DAEoY9qhy1Y&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=viewer

 

 

25 червня 2021 в рамках роботи Центру функціонального менеджменту (кафедри управління ФІТУ) та Центру провайдингу інновацій та цифрового підприємництва (кафедра фінансів та економіки ФІТУ) було проведено робочу зустріч з партнерами грантовому проєкту «Teaching Digital Entrepreneurship» та обговорено напрацювання в рамках другого етапу його реалізації в частині форм і видів робіт, що формують цифровий бізнес. Обговорення також здійснювалося в частинні напрацювання цифрових бізнес-кейсів. Професор, доктор хаб. Марек Цвіклікі (департамент управління громадськими організаціями, колегіум економіки та державного управління) Краківського економічного університету, представив обґрунтований польськими партнерами, під його керівництвом, роботу над темою ведення цифрового бізнесу, цифрового підприємництво.

Доцент кафедри управління, Краус Катерна Миколаївна, зауважила, що робочою групою від КУБГ було досліджено цифрову інфраструктуру як комплекс технологій, продуктів та процесів, що забезпечують обчислювальні, телекомунікаційні та мережеві можливості електронної взаємодії, обміну даними, сигналами тощо. Передбачається розгляд робочою групою КУБГ цифрових інфраструктур двох видів, а саме: опорні (тверді) та сервісні (м’які).

Штепа Олена Валентинівна, доцент кафедри управління,  зазначила, що цифрова інфраструктура, як і дані, створює умови та формує екосистему розвитку цифрових інновацій. Ширший погляд на інфраструктуру свідчить про потребу розвитку, зокрема, і т. з. аналогової інфраструктури інновацій, наприклад кластерів. Кластери об’єднують у собі відразу декілька важливих елементів екосистеми – R&D-центри, лабораторії, інкубатори, акселератори, навчальні заклади, венчурні фонди, інноваційні команди, технологічний бізнес, а також індустрію. Один із варіантів кластера – міжгалузеві альянси.

Разом з тим, планується розгляд питань підтримки розбудови інноваційних екосистем в містах (інноваційні/технологічні хаби, центри, парки, кластери та інше), інноваційної політики муніципалітетів та стимулювання залучення громадян у розробку міських рішень смарт-сіті (стартап-рух та живі лабораторії).

Професор кафедри фінансів та економіки Краус Наталія Миколаївна в ході обговорення представила ключові характеристики цифрових платформ: мережева структура, мережевий ефект; ресурсотворення (1+1=3); внутрішня валюта, токенізація (один із напрямків у майбутньому); «win-win-win-win» – виробник – продавець – покупець – власник платформи; digital twin – функціонування одразу у двох економічних форматах (віртуал та аналог); платформа масштабування – Інтернет; капіталізація даних, дані – ресурс.

Наталія Миколаївна зауважила, що планується розгляд становлення цифрових екосистем, який проходитиме щлях трансформації від лінійної до мережевої моделі створення цінності, що передбачає перехід: від використання власних ресурсів до координації чужих; від акценту на якість внутрішніх бізнес-процесів до вдосконалення зовнішніх комунікацій між користувачами платформи; від максимізації виключно цінності для споживачів до загальної цінності всієї цифрової екосистеми.

Учасники-члени робочої групи, в ході обговорення прийняли рішення і надалі активно долучатись до зустрічей робочих груп, з метою того, щоб якісно завершити роботу над другим робочим етапом грантового проєкту «Teaching Digital Entrepreneurship».

 

15 червня Кафедра управління Київського Університету імені Бориса Грінченка провела Круглий стіл "Якість підручників у контексті Нової української школи"
У фаховій дискусії взяли участь провідні спеціалісти та експерти:
Іван Юрійчук, директор департаменту акредитації та моніторингу Державної служби якості освіти, презентував результати Всеукраїнського опитування учасників освітнього процесу щодо якості підручників;
Тетяна Харламова, завідувачка відділу навчальної літератури Українського інституту розвитку освіти, виступила з доповіддю про нові підходи до організації та проведення експертизи підручників;
Катерина Спітковська, відповідальний секретар Асоціації керівників шкіл, директорка Введенської гімназії №107, поділилась досвідом роботи над вибором підручників у закладі освіти та розповідала про всі підводні камені, що зустрічаються на шляху освітян до вибору відповідного й якісного підручника;
Марина Довгань, співавторка навчально-методичного комплексу для початкових класів «Я досліджую світ», розповідала про роботу автора навчальних посібників, досвід експертизи свого підручника та про комплексну роботу при створенні інтегрованого курсу для початкової школи.
Учасниками Круглого столу були науково-педагогічні працівники кафедри управління та студенти-магістранти освітньої програми Управління закладом освіти, Управління електронним навчанням у міжкультурному просторі Факультету інформаційних технологій та управління Київського Університету імені Бориса Грінченка.
Присутні отримали можливість дізнатися з перших вуст про причини видання неякісних підручників, про нові умови підручникотворення, передбачені проєктом Закону про внесення змін до Закону України "Про освіту" щодо вдосконалення науково-методичного забезпечення освіти та якості навчальної літератури № 5465.