Події

26 листопада відбулось засідання Комітету підприємців малого та середнього бізнесу при ТПП України у формі круглого столу на тему: “Дуальна освіта: нова якість кадрового потенціалу для бізнесу. Перспективи розвитку. Досвід КНУ імені Тараса Шевченка”. Захід відвідали декан Факультету інформаційних технологій та управління Алла Михацька, завідувач кафедри фінансів та економіки Ольга Сосновська, професор кафедри фінансів та економіки Наталя Ушенко.

Метою проведення заходу було ознайомлення членів Комітету, керівників бізнес-асоціацій, підприємців, роботодавців, науковців з пропозиціями та досвідом щодо дуальної системи підготовки кадрів в КНУ імені Тараса Шевченка.

Учасники засідання (члени Комітету підприємців малого та середнього бізнесу при ТПП України, лідери всеукраїнських та регіональних об`єднань підприємців і роботодавців, керівники підприємств, установ, організацій, підприємці, науковці, фахівці аналітичних центрів, ЗМІ) обговорили питання та перспективи розвитку дуальної освіти в Україні, а також досвід щодо дуальної освіти в КНУ імені Тараса Шевченка.

З вітальним словом виступили голова Комітету, перший віце-президент, генеральний директор Спілки підприємців малих, середніх і приватизованих підприємств України Вячеслав Биковець; д.е.н., професор, декан економічного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка Анжела Ігнатюк; д.е.н., професор, завідувачка кафедри економіки підприємства економічного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка Филюк Галина.

Доповідачі засідання приділили значну увагу особливостям та перспективам розвитку дуальної освіти в Україні, а також поділились досвідом щодо дуальної системи підготовки кадрів в КНУ імені Тараса Шевченка:

Лариса Шаульська, д.е.н., професор кафедри економіки підприємства економічного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка;

Вячеслав Купрій, асоційований партнер Компанії EY Ukraine;

Алла Чайковська, Міністерство освіти і науки України, Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти;

Олена Давліканова, проектний координатор Фонду імені Фрідріха Еберта в Україні

Юрій Єхануров, президент Спілки підприємців малих, середніх і приватизованих підприємств України;

Галина Филюк, д.е.н., професор, завідувачка кафедри економіки підприємства економічного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка.

Обговорення досвіду Київського національного університету імені Тараса Шевченка щодо впровадження дуальної освіти та поради досвідченої спільноти експертів є важливим кроком до пошуку дуально-ідеальної освіти як запоруки існування сучасного закладу освіти!

 

26 листопада 2021 р. для студентів 1-4 курсів денної форми навчання спеціальності 051 «Економіка» була проведена гостьова лекція на тему «Бюджетний процес. Складання прогнозу та проєкту бюджету міста Києва». Запрошений лектор Поздєєва Катерина Вікторівна - заступник директору департаменту фінансів виконавчого органу Київської міської ради (КМДА).

Під час викладення лекції були висвітлені наступні питання:

  • бюджетний календар
  • стадії бюджетного процесу
  • основні кроки складання прогнозу бюджету міста Києва
  • прогноз доходів та видатків бюджету міста Києва
  • складання бюджетного запиту
  • процес схвалення та затвердження бюджету міста Києва
  • структура бюджету міста Києва за сферами
  • проєкти видатків на програми: розвитку транспорту та дорожнього господарства, житлово-комунального господарства та благоустрою міста, охорони здоров’я, соціального захисту та соціального забезпечення, освіту
  • про проєкт бюджету міста Києва на 2022 рік.

Лекція проводилася у дистанційному форматі, що надало можливість приєднатися 30 особам. Розповідь лектора супроводжувалась матеріалами мультимедійної презентації, яка була представлена схемами, таблицями, нормативними документами.

Наприкінці лекції були задані питання щодо перспектив розвитку бюджетного процесу в місті Києві, як проводиться процедура коригування бюджетних доходів та видатків, які терміни процедур планування та затвердження бюджету міста Києва.

Інформація, яку отримали здобувачі освіти під час лекції та у ході її обговорення, сприятиме формуванню у студентів фахових компетентностей.

 

24 листопада 2021 р. відбувся науково-практичний семінар «Формування культури академічної доброчесності студентів у Київському університеті імені Бориса Грінченка» для студентів спеціальності «Фінанси, банківська справа та страхування» за участю заступника декана факультету інформаційних технологій та управління Наталії Коршун, завідувача кафедри фінанси та економіки Ольги Сосновської, професора кафедри фінансів та економіки Валерії Лойко, доцента кафедри фінансів та економіки Людмили Васечко.

           Під час проведення семінару були обговорені такі питання:

  • поняття академічної доброчесності;
  • зміст окремих положень нормативно-законодавчої бази України та Київського університету імені Бориса Грінченка про академічну доброчесність;
  • види проявів академічної недоречності, які закріплено у нормативно-законодавчій базі України та Університету та ті, з якими здобувачі освіти зустрічались на практиці;
  • програми перевірки текстів на плагіат та сервіси перевірки робіт на плагіат, які застосовують в Університеті;
  • питання видів відповідальності у випадках виявлення елементів академічної недоброчесності.

Студенти проявили обізнаність у питаннях дотримання кодексу академічної доброчесності в університеті.

 

24 листопада 2021 р. В рамках першого Національного тижня молоді в компаніях  "Job Shadowing Week" проведена зустріч  студентів спеціальності 051 Економіка з працівниками компанії ДТЕК м. Київ. Представник економічної служби компанії Олександр Муліков розповів про роботу компанії, про діяльність економічної служби, які задачі вирішують економісти, як приймаються управлінські рішення в компанії на основі економічних розрахунків, про соціальну відповідальність компанії при прийнятті рішень. Олександр Муліков розповів які питання вирішує компанія для мешканців міста Києва.

Студентів цікавили питання: «Знання з яких навчальних дисциплін найбільше знадобились у практичній роботі?», «Які soft skills потрібно сформувати у собі як майбутнього фахівця?», «Яке нематеріальне заохочення працівників існує в компанії?». Зустріч відбувалась у конструктивному форматі з пропозицією подальших зустрічей студентів із фахівцями-практиками.

 

18 листопада 2021 року підписано Угоду про співробітництво між Київським університетом імені Бориса Грінченка та Спілкою малих, середніх і приватизованих підприємств України.  

Ректор Університету Віктор Огнев’юк та Генеральний директор Спілки Вячеслав Биковець обговорили напрями співпраці освіти та бізнесу, які концентруються на стратегічних пріоритетах та можливостях обох сторін поширювати ідеї підприємництва у всі сфери освітньої, господарської діяльності та суспільного життя країни, забезпечувати фахову підготовку до професійної діяльності у сфері підприємництва та оволодіння сучасними бізнес-технологіями для забезпечення ефективності її ведення, розвивати міжнародні зв’язки з профільними міжнародними організаціями та зарубіжними бізнес-структурами, професійними об’єднаннями. 

Слід зазначити, що співпраця була розпочата у форматі проведення спільних науково-просвітницьких заходів, залученості членів Спілки до діяльності Ради роботодавців Факультету інформаційних технологій та управління Університету, до освітнього процесу підготовки студентів економічних спеціальностей.

Будемо й надалі прагнути до синергії освіти та бізнесу в процесі спільного розвитку підприємництва міста та країни!

 

В рамках вивчення навчальної дисципліни «Економічні основи управління власністю територіальних громад» (викладач – професор Ушенко Н.В.) студенти 4 курсу освітньої програми «Економіка міста. Урбаністика» долучилися до онлайн-заходу "Universities for Local Development: Germany, Poland, Ukraine" (9 листопада 2021 р., організатор - команда Cedos). Мотивація участі була обумовлена усвідомленням суспільно важливої ролі університетів у розвитку міст (територіальних громад) в контексті  досягнення Цілей сталого розвитку та підсилена профілем фахової підготовки студентів з муніципальної економіки.

         Спікери представлених країн поділилися досвідом напрямів співпраці університетів з муніципалітетами, успішними прикладами проєктів. Наприклад, для розвитку культурної інфраструктури у місті Франкфурт (Німеччина) практикується опитування студентів та школярів, які пропонують свої варіанти інноваційних проєктів з розвитку міста, що потім порівнюються, проводяться розрахунки щодо фінансування. Наприклад, привабливою та корисною було визнано ідею щодо проведення безпровідного інтернету по всьому місту. Спікери із України розповіли про реалізацію проєктів з місцевого розвитку у напрямі розвитку академічного міста, креативного кластеру і культурних індустрій, інновацій та індустрій задля безпеки; використання практик проведення спільних круглих столів та семінарів за участю представників адміністрації міст та університетів; ініціація студентською молоддю проведення соціологічних опитувань щодо виявлення територіальних проблем та ініціатив їх вирішення.

Провідна ідея проєкту від команди Cedos - різні країни, міста обмінюються досвідом, дізнаються щось нове і впроваджують вже на своїй локальній території на засадах співпраці університетів та територіальних утворень. Ми всі розуміємо, що впроваджувати масштабні проєкти дуже важко і потрібне суттєве фінансування, але можна починати з районів, мікрорайонів і робити невеликі проєкти власними силами, сприяти розвитку територіальних громад за участю університетів, які є осередками інноваційної екокультури. А участь студентської молоді у таких проєктах дозволить відчути їй важливість задіяності у справі місцевого розвитку, спробувати свої сили та навики у реальних кейсах, обґрунтовувати інноваційні підходи у розвитку територій, усвідомити напрямки власної траєкторії розвитку.

Обговорення у академічній групі досвіду співпраці університетів та муніципалітетів дозволило підсумувати, що нашу альматер – Київський університет імені Бориса Грінченка слід визнати як соціально-відповідальний університет, якому є  які суттєві здобутки підсумувати для соціального звіту. А студенти – майбутні фахівці з місцевого розвитку вирішили в якості реального кейсу  попрацювати над формуванням системи показників ефективності вкладу КУБГу місцевий розвиток, що дозволить виміряти цю продуктивність.

 

5 листопада 2021 р. в рамках вивчення навчальної дисципліни «Економічні основи управління власністю територіальних громад» (викладач – професор Ушенко Н.В.)  студенти 4 курсу освітньої програми «Економіка міста. Урбаністика»  відвідали онлайн-захід «SkillsUp: 5 кейсів від громад України» (організатор - команда CASERS), який закликав «Прокачуй свої навички та впливай на розвиток громад». В рамках старту кейс-чемпіонату студенти ознайомилися з представниками територіальних громад та ознайомилися із кейсами, які були представлені, а саме: Боротьба з медузами на узбережжі Азовського моря, Розвиток туристичного потенціалу Диканьки, Молодіжна інфраструктура: як дотримати баланс між бажаним і справжньою потребою, Запровадження переробки сміття та зменшення засмічення громади, Розробка презентації земельної ділянки для інвестора.

Такий формат дозволяє об’єднати інноваційний потенціал молоді на розробку проєктів для розвитку територіальних громад в Україні, яким децентралізація відкрила достатньо простору для автономії та зумовила високу відповідальність за муніципальний розвиток.

Також корисною була презентація від команди CASERS  курсу «Case Study: як вирішувати складні завдання у бізнесі та житті», представлену на онлайн-платформі Prometheus у якості можливостей неформального навчання для студентів.

 У процесі обговорення зі студентами корисності такої участі були висловлені аргументи щодо позитивних результатів такого проникнення в практичну площину реалій функціонування територіальних громад та важливості для них поєднати навчання у аудиторіях із моделюванням практичних ситуацій, усвідомлення реальних проблем, з якими зіштовхуються територіальні громади у процесі забезпечення соціально-економічного розвитку та локальної безпеки територій, реалізації партисипативного управління в територіальних колективах, пошуку фінансових джерел запровадження проєктів з розвитку, отримання енергійності запалу від авторів кейсів щодо їхнього  натхнення та бажання прогресивних змін в контексті цілей сталого розвитку, «прокачати м’які навички» в процесі командної роботи над кейсами.