Події Кафедра управління

У Центрі розвитку Soft skills завершився цикл авторських тренінгів з емоційного інтелекту та емпатійного лідерства д.е.н., професорки Людмили Ільїч для студентів першого курсу спеціальності «Менеджмент».

Фінальне заняття стало не лише підсумком, а й яскравою кульмінацією всього курсу. Завдяки енергії та залученості студентів покоління Z, зустріч пройшла у динамічному та натхненному форматі.

Учасники взяли участь у низці інтерактивних активностей:

інтелектуальній грі «Міф чи реальність» про емпатійне лідерство,·

вправах із трансформації негативних висловлювань,

практиках розпізнавання та шифрування емоцій у командній взаємодії.

Особливим етапом заняття стало створення «Карт команд» — символічного простору, у якому студенти за допомогою зображень, слів і кольорів виразили ключові цінності своєї групи, а також пережиті під час тренінгів емоції: довіру, підтримку, відкритість і спільність.

Після завершення тренінгу студенти поділилися глибокими інсайтами:

  • «Я вперше відчула, що в команді можу бути собою і це — цінність».
  • «Раніше боявся проявляти ініціативу,а сьогодні це було природно — ми працювали як одне ціле».
  • «Команда — це коли тебе чують навітьтоді, коли ти мовчиш».
  • «Я зрозумів, що не треба бутилідером, щоб бути важливим».
  • «В команді розкриваються новісторони людей — і себе відкриваєш заново».
  • «Було приємно побачити, як кожен доклав щось своє — і з цього вийшло щось більше, ніж ми уявляли».
  • «Щиро дякуємо за можливість побачитиодне одного по-новому — через емпатію, гру та сенси».
  • «Ви навчили нас не просто працювати — авідчувати, усвідомлювати й довіряти».
  • «Дякуємо за натхнення бути кращимиверсіями себе».
  • «Дякую за те, що нагадали:командність — це не про формати, а про серце».
  • «Ми йшли на пару, а отримали терапію командою».
  • «Це було найемоційніше заняття за весь семестр!»

За словами тренерки Людмили Ільїч, головною метою авторського тренінгу було не лише ознайомлення студентів з теоретичними основами емоційного інтелекту, а й створення простору, в якому майбутні менеджери могли б прожити досвід емпатійного лідерства на практиці.

«Поколін ня Z розкриваєтьсятам, де є простір довіри, справжності, вибору й сенсу. Саме тому цей курс ставдля них не просто навчанням, а живим досвідом взаємодії», — зазначила Людмила Ільїч.

Наступного  навчального року студенти продовжать занурення в тематику партнерства та командної роботи вже в межах спеціального практикуму. А отже — далі буде.

 

19 квітня в Центрі розвитку Soft skills відбувся тренінг «Разом — сильніші: EQ-командність у дії» під керівництвом докторки економічних наук, професорки, сертифікованої коучині ICF Людмили Ільїч.

Захід об’єднав першокурсників навколо ключових принципів емоційного інтелекту в команді. Через гру, глибоку взаємодію та рефлексію учасники вчилися:

  • розпізнавати емоції (гра «Детективи емоцій»),
  • трансформувати комунікацію («EQ-перекладачі»),
  • працювати на швидкість і командну реакцію (бліц-змагання),
  • створювати невербальні образи командного стану («Скульптура емоцій»),
  • виражати почуття у фінальному колі рефлексії.

Студентські враження говорять самі за себе:

  • «Тренінг був для мене щирою розмовою з собою і з групою»
  • «Тепер я знаю, що підтримка — це не завжди слова»
  • «Мені захотілось стати уважнішим до емоцій інших»
  • «Вдячний за простір, де не боявся бути справжнім»
  • «Інсайтом дня стало, що ми сильніші, коли не змагаємось, а підтримуємо»
  • «Було відчуття, що всі на одній хвилі. Навіть ті, хто зазвичай мовчать, включились і проявились»
  • «У вправі “EQ-перекладачі” я зрозуміла, як слова можуть ранити — і як можна переформулювати їх із повагою»
  • «Це був неформальний простір, де емоції приймали, а не соромили»
  • «Мене дуже зворушила вправа зі скульптурою. Ми фізично відчули, як емоція об’єднує людей»
  • «Після сьогоднішнього я починаю думати, як я впливаю на атмосферу в групі»

Гейміфіковані формати навчання дозволяють не лише засвоїти теоретичні моделі розвитку EQ, а й прожити їх у дії — через досвід, емоцію, взаємодію.  Цей тренінг — не просто подія, а досвід як команди гуртують через повагу, слухання, емпатію й дії.

Дякуємо всім учасникам за відкритість, теплоту й командотворення!

Разом ми творимо нову культуру емпатійного лідерства.

 

У межах навчальної дисципліни «Управління персоналом та HR-брендинг» на кафедрі управління Київського столичного університету імені Бориса Грінченка відбулася авторська інтерактивна гра «HR-вибір: баланс культури і компетенцій», розроблена професоркою кафедри, докторкою економічних наук, професоркою Людмилою ІЛЬЇЧ

Метою заходу стало:

формування стратегічного мислення у сфері кадрової політики,

розвиток навичок командної аналітики;

осмислення концепції культурної відповідності у процесі добору персоналу.

Під час події студенти:

  • досліджували кейси реальних компаній та моделі їх кадрової політики;
  • презентували візуалізовані HR-стратегії у форматі фліпчартів;
  • брали участь у рольовій грі «Кандидат на культурний фіт», моделюючи процеси інтерв’ювання та ухвалення HR-рішень.

Захід сприяв інтеграції теоретичних знань і практичних навичок, формуванню професійних компетентностей майбутніх менеджерів, а також створенню середовища для продуктивної взаємодії та розвитку емоційного інтелекту.

 

3 жовтня 2025 року студенти освітньої програми з менеджменту Київського столичного університету імені Бориса Грінченка взяли участь у креативному батлі «Лабіринт рішень».

Захід провела докторка економічних наук, професорка кафедри управління, сертифікована коучиня та аналітикиня з емоційного інтелекту Людмила Ільїч.

Подія складалася з двох етапів:

У першій частині команди презентували власні проєкти ігрового поля для авторської трансформаційної гри «Лабіринт рішень». У форматі тендеру студенти демонстрували дизайн поля та креативні рішення, розвиваючи вміння аргументувати, працювати в команді та презентувати ідеї перед аудиторією.

Друга частина мала артистичний характер. У форматах стендапу, казки, ток-шоу та комедійної міні-вистави студенти показали історію створення своїх команд, розподіл ролей та спільний шлях від ідеї до результату. Це стало вправою у сторітелінгу, публічному виступі й розвитку емоційного інтелекту: учасники вчилися виражати почуття, чути одне одного й передавати емоції залу.

У результаті батл сприяв розвитку у студентів ключових компетентностей сучасного менеджера, серед яких:

  • емоційний інтелект – усвідомлення власних емоцій, емпатія, здатність до співпереживання й командної підтримки;
  • креативне мислення та генерація нестандартних рішень;
  • командна співпраця та гнучкий розподіл ролей;
  • комунікаційні й презентаційні навички;
  • критичне мислення і рефлексія.

Завершальною нотою стала кругова рефлексія, під час якої учасники поділилися власними інсайтами й уроками.

Креативний батл «Лабіринт рішень» ще раз довів: розвиток майбутніх менеджерів – це не лише про знання, а й про емоційний інтелект, креатив і командну енергію, які формують лідерів нового покоління.

 

3 жовтня рамках проходження переддипломної практики студентка групи ПП2–24–4.з Скворцова Наталія під кураторством доцента кафедри управління Артамонової Галини Володимирівни провела тренінг «Взаємодія в команді: конфлікти» для студентів 1 курсу спеціальності «Менеджмент».

Мета тренінгу:
підвищити усвідомленість студентів щодо природи конфліктів у команді, сформувати практичні навички конструктивної взаємодії та вирішення складних ситуацій із позиції лідерства служіння.

У ході тренінгу студенти отримали:

  • знання про види конфліктів та основні причини їх виникнення;
  • розуміння того, як конфлікти можуть бути ресурсом розвитку команди;
  • практичні інструменти для конструктивного вирішення конфліктів та підтримки ефективної командної взаємодії;
  • досвід участі в інтерактивних вправах і рольових іграх, що допомогли відпрацювати комунікаційні стратегії та навички співпраці;
  • особисті висновки щодо власних стилів реагування на конфліктні ситуації та можливостей покращення командної роботи.

Результат для студентів:
учасники дійшли висновку, що конфлікти не обов’язково є негативними – за правильного підходу вони можуть стати джерелом розвитку, зміцнення взаємодії в команді та підвищення ефективності спільної роботи.

Враження практикантки:
за оцінкою Скворцової Наталії, тренінг став цінним досвідом інтеграції знань з лідерства та практичних навичок у роботу зі студентами. Інтерактивний формат, командні обговорення та рольові вправи сприяли активній участі аудиторії та формуванню конкретних навичок вирішення конфліктів.

Відгуки учасників:
студенти відзначили практичну користь тренінгу, відчули поліпшення в умінні комунікувати та вирішувати конфлікти, а також отримали конкретні стратегії для застосування в подальшій командній роботі.

 

У межах переддипломної практики зі спеціальності 053 Психологія, практикантка Єліна Наталія під керівництвом доцента кафедри управління Олещенко Вероніки Юліанівни провела тренінг: «Стрес-менеджмент: просто та ефективно» для студентів 2 курсу спеціальності 073 Менеджмент (перший, бакалаврський рівень).

Основна мета тренінгу – підвищити усвідомленість щодо власних реакцій на навчальний стрес і сформувати базовий набір інструментів стресостійкості: від швидких технік саморегуляції до комунікаційних стратегій у командній роботі.

У ході тренінгу студенти:

  • провели «емоційний зріз» через вправу «Емоційний штамп» — швидко налаштувались на роботу і підсвітили реальний настрій групи;
  • побачили власні тригери і ресурси, зрозуміли, що саме підсилює/послаблює стрес;
  • намалювали своє «дерево самопочуття» (початок/середина/кінець тижня) - помітили, коли падає енергія і де варто додати мікроперерви чи змінити темп;
  • вчилися перемикати увагу у типових стресових ситуаціях (зміна розкладу, складна контрольна, конфлікт у групі) - зібрали набір швидких реакцій;
  • відпрацювали командні кейси у «Діалозі зі стресом» - потренували спокійну комунікацію, поділ ролей і план корекції під тиском дедлайнів;
  • закріпили особисті інсайти у вправі «Сьогодні я…» — кожен назвав свій головний здобуток, що підвищило усвідомленість і відповідальність;
  • підсилили мотивацію через «Чарівну скриньку» - отримали індивідуальні мікродії/побажання, з якими легко почати зміни вже сьогодні.

Результат для студентів: зрозуміли свої стрес-тригери, навчилися швидко стабілізуватись і діяти маленькими кроками, впевненіше комунікують у команді та мають особисті плани дій на найближчий тиждень.

За враженнями Єліної Наталії, тренінг став цінним практичним досвідом інтеграції напрацювань магістерської роботи у роботу зі студентами-менеджерами. Поєднання коротких дієвих технік командними обговореннями дало відчутний ефект залучення: аудиторія активізувалася, з’явилися конкретні плани замість відчуття «хаосу дедлайнів».

Зі слів учасників, вони отримали багато прикладних інструментів і краще зрозуміли власні стресові тригери. Особливо відзначали вправу «Діалог зі стресом» (безпечна можливість «приміряти» роль менеджера й відпрацювати комунікацію). Фінальні вправи додали мотивації та впевненості, а «Чарівна скринька» - позитивних емоцій і легких кроків на найближчі дні.

 

У рамках практики з партнерства та командної роботи для студентів 2 курсу спеціальності «Менеджмент» професоркою кафедри управління Людмилою Ільїч було проведено інтерактивну рольову гру «Рятувальна місія: Кого врятувати?».

Метою гри стало тренування навичок аргументації й уміння захищати власну позицію, розвиток креативності та емоційного інтелекту через «проживання ролей», а також навчання працювати в умовах обмежених ресурсів і приймати колективні рішення.

За сюжетом учасники опинилися на безлюдному острові після катастрофи. На обрії з’явився корабель, який може врятувати лише обмежену кількість людей. Кожен студент отримав власну роль з історією, професією, віком і особливостями. Завданням «острів’ян» було переконати, чому врятувати мають саме їх, а «моряки» у ролі журі вирішували, кого саме можна взяти на борт.

У процесі гри студенти навчалися домовлятися, ухвалювати командні рішення, аргументувати свої позиції й слухати і чути один одного. Важливим навчальним акцентом стало й усвідомлення командних ролей за Белбіном.

Під час гри студентам вдалося прокачати такі навички, як уміння вести переговори, критично мислити, ухвалювати рішення в умовах невизначеності, працювати з емоціями та долати внутрішні бар’єри. Крім того, вони тренували здатність переконувати інших і водночас залишатися відкритими до аргументів команди.

Після завершення гри студенти поділилися власними враженнями:

  • «Я зрозуміла, що мені складно виходити з зони комфорту для того, щоб когось попросити».
  • «Я зрозуміла в цій грі, що мені доцільно розвивати критичне мислення і дивитися на ситуацію ширше, ніж вона виглядає на перший погляд».
  • «Я зрозуміла, що у команді кожна роль важлива».
  • «А я зрозуміла, що завжди маю ресурс для того, щоб переукладати домовленості».
  • «Я зрозумів, що інколи дуже складно приймати рішення, від яких залежать людські життя».

У підсумковій рефлексії студенти, які виконували ролі моряків також зауважили, що найважчим для них виявився момент вибору — вирішувати, кого саме слід «забирати з острова». Це завдання змусило їх замислитися над моральними дилемами та цінністю людського життя. Більшість учасників дійшли висновку, що точками росту для подальшої роботи є необхідність удосконалення власних переконань, а також розвиток умінь переконувати інших, аргументовано доводити свою позицію та впливати на команду.

Гра стала яскравим досвідом поєднання навчання та розвитком м’яких навичок. Вона показала, що успіх команди залежить від уміння слухати, домовлятися та використовувати різні сильні сторони учасників. Практикум перетворився на простір партнерства й живого діалогу, де студенти отримали уроки, які стануть їм у пригоді в майбутній професійній діяльності.

 

Сторінка 1 із 6